Қарағанды техника-құрылыс колледжі 2014 жылдың қыркүйегінен бастап эксперименттік режимде даму мүмкіндіктері шектеулі, атап айтқанда есту және сөйлеу қабілеті шектеулі, тірек-қимыл аппараты бұзылған студенттермен жұмысты бастады. Колледж педагогтары мен білім алушылар арасында осы жобаны қабылдау деңгейін анықтау үшін алдын ала сауалнама жүргізілді. Педагогтардың 40%-ы инклюзивті оқыту мәселелеріне қызығушылық танытқаны, 35% - ы ТжКБ-да осы проблеманы жеткілікті түрде зерделеуге күмән келтіргені, инженерлік-педагогикалық қызметкерлердің 25% - ы жобаға қатысу мүмкіндігін жоққа шығарғаны анықталды. Колледж студенттерінің жауаптары да осындай болды. Инклюзивті білім беру жобасы барлық студенттерге, олардың жеке ерекшеліктеріне қарамастан, тең мүмкіндіктер жасауға бағытталған әртүрлі әдістер мен тәсілдер арқылы жүзеге асырылды. Ең алдымен жұмыс тобы құрылды, оның құрамына педагогтер, психологтер, әлеуметтік қызметкерлер және инклюзивті оқыту мамандары кірді. Олар біріге отырып ерекше білім беру қажеттіліктері бар студенттерге олардың ерекшеліктері мен қажеттіліктерін ескере отырып, жеке білім беру бағдарламаларын жасады. Сондай-ақ олардың біліктілігін арттыру және барлық студенттерді оқу процесіне қосудың маңыздылығын түсінуді нығайту үшін педагогтарға инклюзивті білім беру мәселелері бойынша арнайы тренингтер мен семинарлар өткізілді. Мәселен, колледж базасында "Кредо" қоғамдық бірлестігі "Мүмкіндігі шектеулі жасөспірімдердің кәсіби-еңбек дағдылары мен танымдарын қалыптастыру ерекшеліктері" тақырыбында семинар өткізді. Біз есту қабілеті бұзылған балаларға, тірек-қимыл аппараты бұзылған балаларға арналған облыстық арнайы мектеп-интернаттар ұжымдарымен ынтымақтастықтан үлкен әдістемелік көмек алдық, олар жұмыс тәжірибесімен қуана бөлісті. Жоба аясында студенттер арасында толеранттылықты, өзара сыйластық пен түсіністікті қалыптастыруға бағытталған арнайы сабақтар мен іс-шаралар ұйымдастырылды. Осы жоба арқылы біздің колледжде достық атмосфера құрылды, онда әрбір студент өзін жақсы қабылдады және қолдады, бұл олардың табысты оқуы мен дамуына ықпал етті. Қол қойылған шарт шеңберінде арнайы мектептердің оқушылары арасында "Орман шаруашылығы, бау-бақша және ландшафтық құрылыс" мамандығының "Ландшафтық дизайн шебері", "Сәндік-қолданбалы өнер және халық кәсіпшілігі" , "Жүн мен былғарыдан көркем бұйымдар жасаушы", "Зергерлік бұйымдарға бөлшектер мен материалдарды дайындаушы" сияқты біліктіліктерімен кәсіптік бағдар беру жұмыстары жүргізілді. Колледж педагогтары арнайы мектептердегі шығармашылық емтихандар бойынша емтихан комиссияларының құрамына кірді. Бірлескен қызмет туралы қол қойылған шарт шеңберінде, сондай-ақ оқыту практикасында тәжірибе алмасу мақсатында колледж оқытушылары жыл бойы есту қабілеті бұзылған балаларға арналған Қарағанды қаласының мектеп-интернатында оқу сабақтарына қатысты. Сонымен қатар, инклюзивті білім беру жобасы ерекше білім беру қажеттіліктері бар студенттерге арналған арнайы бейімделген оқу материалдары мен әдістемелік құралдарды жасады. Бұл оларға оқу материалын жақсы меңгеруге және оқу тапсырмаларын сәтті орындауға көмектесті. Жобаның маңызды құрамдас бөлігі барлық студенттер үшін білім беру ортасының қолжетімділігін қамтамасыз ету болды. Оқу баспаналарын бейімдеу, арнайы жабдықтар жасау, мүмкіндігі шектеулі студенттердің қозғалысын жеңілдету үшін пандустар мен басқа да құралдарды орнату бойынша жұмыстар жүргізілді, сондай-ақ бейімделген технологияларға қол жеткізу, мамандардың жеке қолдауы және қажет болған жағдайда ассистенттердің көмегі қамтамасыз етілді. Біздің колледж ерекше қажеттіліктері бар адамдарды қолдауға бағытталған аймақтық және жергілікті ұйымдармен белсенді жұмыс істеді және ынтымақтастықты жалғастыруда. Инклюзивтілік мәселелерінде жұртшылықтың хабардарлығын арттыру мақсатында бірлескен іс-шаралар, оқыту семинарлары өткізіледі. Мәселен, мысалы, Қарағанды қаласының "Қорғау "Қалалық саңыраулар қоғамы" қоғамдық бірлестігімен, "Қарағанды облысының Азаматтық Альянсы "Қауымдастығы" заңды тұлғалар бірлестігімен тығыз ынтымақтастық жүргізілуде, олармен бірлесіп түрлі іс-шаралар өткізіледі, оқыту курстары жоспарланады және өткізіледі. Сонымен қатар, колледж мұғалімдері студенттердің ата-аналарымен белсенді түрде жұмыс істейді, олардың қажеттіліктерін талқылайды және ерекше білім беру қажеттіліктері бар студенттерді қолдау мен дамытудың бірлескен жоспарларын жасайды. Бұл тәсіл күш-жігердің синергиясын құруға және әр студентке барынша қолдау көрсетуге көмектесті. Дарынды студенттермен, оның ішінде даму кемістігі бар студенттермен жұмыс істеуге ерекше назар аударылады. Біз әр студент үшін жеке даму жоспарларын жасаймыз, олардың шығармашылық қабілеттерін ашуға және таңдалған салаларда жетістіктерге жетуге көмектесеміз. Қазіргі уақытта колледжде құрылған "Көлеңкелер театры" және "Ыммен ән айту хоры" шығармашылық топтары белсенді жұмыс істеуде, олар шығармашылық алаңдарда концерттермен өнер көрсетеді, конкурстарға қатысады. Студенттер мүгедектігі бар адамдарға арналған кәсіби шеберлік бойынша "Аbilimpics" жарысына және WorldSkills Ұлттық, халықаралық чемпионаттары шеңберінде есту қабілетін дамытуда мүмкіндіктері шектеулі адамдарға арналған "Deafskills" кәсіби шеберлік байқауына белсенді қатысады. Жыл сайын колледж студенттері сәндік-қолданбалы сипаттағы бұйымдарды - былғарыдан, ағаштан, саздан жасауда өз шеберліктерін көрсетеді, көркем керамика, былғарымен жұмыс, витраж бояуларымен, жүнмен, бисермен, ағаш бойынша көркемдік секция бойынша құзыреттіліктерге қатысты. Сонымен, колледж студенттері Мәскеу қаласында өткен "ABILYMPICS-2017" кәсіби шеберлік чемпионатына, содан кейін WORLDSKILLS Abu-DHABI-2017 "Deafskills" есту қабілеті бұзылған тұлғалар үшін халықаралық кәсіби шеберлік чемпионатына қатысты. 2019 жылы ерекше білім беру қажеттіліктері бар колледж студенттері "DEAFSKILLS-2019" кәсіптік шеберлік бойынша II Ұлттық чемпионатқа, сондай-ақ "ABILYMPICS-2019" кәсіптік шеберлік бойынша ІІ Ұлттық чемпионатқа сурет салу, эпоксидті шайыр, былғарымен жұмыс, зергерлік-монтаждау жұмыстарына қатысты, онда екі құзырет бойынша жүлделі бірінші орын алды. Біз үшін инклюзивті білім беру-бұл тек стратегия ғана емес, сонымен қатар әр студентті колледждің белсенді өміріне қолдауға және қосуға бағытталған философия. Біз әркім өзін маңызды және құрметті сезінетін достық және қолдау көрсететін оқу ортасын құруға тырысамыз. Жалпы, біздің колледжде инклюзивті білім беру жобасы ұжымның мұқият жұмысының, тұрақты оқуға және дамуға дайындығының, сондай-ақ барлық студенттер үшін достық және қолдау көрсететін білім беру ортасын құруға ұмтылысының арқасында сәтті іске асырылды.